ICT kennishub
De link tussen jullie kennis en wie je ermee wilt bereiken
ICT kennishub
Artikelen, blogs, cases, e-boeken of andere content die jullie maken voor jullie website, bereiken altijd maar een klein deel van je doelgroep. Zonde, want de kosten heb je al gemaakt. ICT kennishub biedt de oplossing.
ICT kennishub zorgt ervoor dat jullie content een groter bereik krijgt. Hieronder krijg je antwoord op alle vragen over ICT kennishub. Staat jouw vraag er niet bij? Bel of mail ons dan. We leggen je er graag alles over uit.
WEBSITE
Wat is ICT kennishub?
ICT kennishub is een onafhankelijk platform, gericht op het eenvoudig vindbaar maken en delen van kennis. Doel van ICT kennishub is om relevante informatie, die vaak verscholen zit op de websites van ICT leveranciers, experts, vakmedia of kenniscentra, beter vindbaar te maken. Hierdoor kan deze informatie gemakkelijker gebruikt worden door mkb bedrijven en grote organisaties bij het volgen van de ICT ontwikkelen en het nemen van goede beslissingen.
Om wat voor kennis gaat het?
Alle soorten kennis en informatie die gaan over zakelijke ICT toepassingen, ontwikkelingen, product- en leverancierselecties of de implementatie ervan krijgen door ICT kennishub meer aandacht. Onderwerpen zijn onder andere bedrijfssoftware, data oplossingen, IT beheer en softwareontwikkeling. Het kan gaan om artikelen, blogs, praktijkcases, e-boeken, whitepapers, checklists, video’s, opleidingen, podcasts, events en persberichten.
Welke functie vervult ICT kennishub?
ICT kennishub verbindt vraag en aanbod. Voor zakelijke ICT beslissers en gebruikers is ICT kennishub een waardevolle en altijd toegankelijke gratis informatiebron. Zij kunnen hierdoor betere beslissingen nemen, projecten beter aansturen en geïnformeerd blijven over ontwikkelingen. Voor jullie en andere ICT leveranciers en adviseurs is het platform een extra bron van exposure, websitebezoek en leads. Het platform is bovendien direct inzetbaar, omdat het uit gaat van al bestaande content.
Wat is het ICT informatiecentrum?
ICT kennishub is onderdeel van het ICT informatiecentrum. Beide zijn initiatieven van Themiek. Sinds 2001 biedt het ICT informatiecentrum mkb bedrijven en grote organisaties informatie die hen helpt bij het toepassen, selecteren en implementeren van bedrijfssoftware, dataoplossingen, IT beheeroplossingen en andere zakelijke ICT toepassingen. Voor ICT gebruikers zijn wij een onafhankelijk informatieplatform dat hen helpt bij het vinden van oplossingen, leveranciers en informatie. Voor ICT leveranciers biedt het platform succesvolle methoden om in contact te komen met nieuwe potentiële klanten.
Waarom staan er alleen korte teksten?
Bijna alle interessante content wordt al ergens online gepubliceerd. Vaak in een opmaak, met beelden en in een omgeving die het best uitkomt voor de bron. Het heeft geen zin deze content nogmaals te publiceren op onze website. In plaats daarvan verwijst ICT kennishub naar de content bij de bron. Groot voordeel daarvan voor de bron is dat deze zeker is van extra websitebezoek. Commercieel biedt dat veel voordelen en kansen.
Waarom is de website nog niet volledig gevuld?
ICT kennishub zit nog in een opstart- en groeifase. De eerste periode hebben wij als ICT redactie en ICT informatiecentrum een basis gelegd voor interesse van bezoekers van ons platform. Inmiddels wordt het nu ook voor jullie steeds interessanter ICT kennishub te gebruiken voor promotie van jullie content.
BEZOEKERS
Wie bezoekt ICT kennishub?
Bezoekers van ICT kennishub zijn via het ICT informatiecentrum op zoek naar informatie, oplossingen of leveranciers die hen verder kunnen helpen met bestaande ICT toepassingen of nieuwe projecten. Andere bezoekers komen via nieuwsbrieven of externe promotie op ICT kennishub terecht. Voor bijna alle bezoekers geldt dat zij gericht zoeken naar informatie en dat zij als ICT beslisser (managers, ondernemers, C-level) of uitvoerend betrokken bij ICT projecten.
Hoeveel bezoekers zijn er?
Dagelijks zoeken honderden bedrijven via ons platform gericht naar oplossingen, leveranciers en informatie. Meer dan 200.000 bedrijven en organisaties maken jaarlijks om die reden van ons platform gebruik. Daarnaast staan wij via e-mail automation en de ICT nieuwsbrief (14.000 ontvangers) doorlopend in contact met de gebruikers van het platform.
COMMERCIEEL
Wat maakt ICT kennishub commercieel interessant?
Iedere professionele bron van ICT kennis en informatie kan gebruik maken van ICT kennishub voor het beter vindbaar maken van hun artikelen, blogs, praktijkcases, e-boeken, whitepapers, checklists, video’s, podcasts of andere media met interessante content over zakelijke ICT thema’s. Voor lage kosten zorgt ICT kennishub voor extra publiek voor content die al bestaat en waar de productiekosten al voor gemaakt zijn.
Wat maakt ICT kennishub interessant voor vakmedia?
Door op ICT kennishub te verwijzen naar content van vakbladen, online magazines of kennisportals krijgen deze vakmedia een groot extra bereik. Hierdoor leren meer geïnteresseerden deze media kennen en neemt het bereik van adverteerders in deze vakmedia ook toe.
Wij adverteren al via Google, wat voegt ICT kennishub nog toe?
De kosten van Google Ads zijn hoog. Je betaalt al snel meer dan 5 euro per klik. Daarbij komt dat de meeste kliks op een Google advertentie impulsief en niet erg serieus zijn. Voor een relevante bezoeker aan je website via Google Ads ben je dan ook al snel meer dan 25 of 50 euro kwijt. Via ICT kennishub zijn bezoekers aan jullie website automatisch al gefilterd en daardoor van hogere kwaliteit. Door de lage tarieven voor het gebruik van ICT kennishub ben je daarom voor iedere serieuze bezoeker via ons platform veel goedkoper uit.
HOE WERKT HET?
Wat is een item?
ICT kennishub bevat uitsluitend korte verwijzingen naar jullie content en niet de content zelf. Zo’n verwijzing noemen we een ‘item’. Met de publicatie van een item, zorg je er dus voor dat geïnteresseerden vanuit ICT kennishub direct jullie website bezoeken om de content te lezen. Geïnteresseerden kan je zo direct leren kennen!
Hoe kan ik van ICT kennishub gebruik maken?
Je kan kiezen voor selfservice of alles door ons laten regelen via BOOST. Voor selfservice vraag je eerst een gratis account aan op ICT kennishub. Je krijgt dan toegang tot een eigen dashboard. Vanuit dit dashboard regel je alles zelf. Je beheert het toevoegen, wijzigen of verwijderen van items en je koopt hier de credits waarmee je de publicatie van items op ICT kennishub betaalt.
Hoe publiceren wij een item?
Een item is het bericht dat je op ICT kennishub publiceert. Dit item bestaat uit een titel, een korte omschrijving en een link naar de website waar de content staat. Vanuit jullie dashboard regel de publicatie van een item, maar kan je deze ook wijzigen of verwijderen. Ieder nieuw toegevoegd item komt bovenaan in de gekozen rubriek, is zichtbaar op de homepage van ICT kennishub en wordt getoond in de ICT nieuwsbrief (14.000 ontvangers).
Wat zijn credits?
De kosten voor gebruik van ICT kennishub reken je af via een creditsysteem. Credits koop je vanuit jullie dashboard en zijn direct beschikbaar. Je hoeft niet eerst te betalen. Jullie creditsaldo zie je in het dashboard. Credits heb je alleen nodig bij de publicatie van een nieuw item. Het wijzigen van een item of het verwijderen ervan kost niets. Als je ICT kennishub onbeperkt wilt gebruiken, kan je kiezen voor een vast bedrag per jaar. Je beschikt dan doorlopend over voldoende credits.
Hoe krijgen wij ons item bovenaan?
onder. Een al gepubliceerd item kan je een hogere positie geven door het via het dashboard weer als nieuw item te publiceren. Als je kiest voor onbeperkt gebruik van ICT kennishub, is het uiteraard niet de bedoeling dat je dit telkens doet.
Mag er een UTM code in het URL staan?
In principe kan dat, maar wij moedigen dat niet aan. Omdat Google niet volledig duidelijk is over de algoritmen die het gebruikt voor het ranken van de webpagina’s en zoekresultaten, is het altijd veiliger om gebruikte URL’s zo ‘zuiver mogelijk’ te houden. Het gebruik van UTM codes bevestigt namelijk de commerciële bedoelingen van de link. Dit komt de ranking van de betrokken websites waarde niet altijd ten goede. Liever geen UTM code dus, maar omdat we begrijpen dat marketeers resultaten willen meten, verbieden we het niet.
Waarom gebruik maken van BOOST?
BOOST is een service waarmee je optimaal gebruik kan maken van de marketingkracht van ons platform, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Wij regelen alles voor je. Marketing as a Service dus. Dat betekent niet alleen gemak, maar ook de zekerheid dat je alle commerciële mogelijkheden van ons platform maximaal benut. Lees hier meer over BOOST
RUBRIEKEN
Kan ik zelf de rubriek kiezen?
ICT kennishub maakt onderscheid in kennisitems en nieuwsitems. Onder beide begrippen vallen meerdere rubrieken. Het is belangrijk dat je bij de publicatie van een item altijd de best passende rubriek selecteert. Worden daar (per ongeluk) fouten mee gemaakt, dan verplaatsen wij een item zo nodig naar een rubriek die volgens ons beter past.
Wat is een kennisitem?
Kennisitems betreffen uitleg, visies, ontwikkelingen, achtergronden, verdieping, adviezen, tips, checklists, boeken, podcast en/of evenementen rond een specifiek ICT thema. Bij kennisitems gaat het om de overdracht van kennis en informatie, niet om een commerciële boodschap. Kennisitems worden gepubliceerd in de rubrieken die vallen onder de hoofdrubrieken ICT oplossingen, toepassingen, branches en producten.
Wat is een nieuwsitem?
Nieuwsitems bevatten actuele berichten en bedrijfsnieuws; de berichten die je ook via een persbericht naar buiten zou brengen. Nieuwsitems mogen iets commerciëler van aard zijn en gaan bijvoorbeeld over bedrijfsevents, fusies en overnames, interessante projecten, klanten en opdrachten, mensen en huisvesting, productnieuws, resultaten en cijfers of samenwerkingen.
Is een publicatie in meerdere rubrieken mogelijk?
Ja, je mag een item in verschillende rubrieken publiceren. Daar zitten in principe geen beperkingen aan, mits iedere publicatie relevant is voor de gekozen rubriek.
Kunnen wij verzoeken om een nieuwe rubriek?
Ja, dat kan. Als je vermeld wil worden in een rubriek die nog niet bestaat, dan kunnen we die rubriek toevoegen. Uiteraard beoordelen wij wel eerst of de nieuwe rubriek voldoende toegevoegde waarde heeft voor de website.
VOORWAARDEN
Wat kost de publicatie van een item?
Gebruik van ICT kennishub reken je af in credits. Credits koop je via je dashboard en zijn dan direct beschikbaar. Publicatie van een item in een kennisrubriek kost 10 credits. Publicatie in een nieuwsrubriek kost 5 credits. Na het aanmaken van een account kan je in het dashboard zien wat kosten voor credits zijn. Kies je voor onbeperkt gebruik, dan betaal je eenmalig een bedrag en beschik je een jaar lang over voldoende credits om van ICT kennishub gebruik maken.
Voor hoelang geldt een publicatie?
Een item wordt minimaal 1 jaar op ICT kennishub gepubliceerd. Als een item niet meer actueel is, kan je deze zelf tussentijds verwijderen of wijzigen. Wil je dat een item tussentijds weer een hoge positie krijgt, dan kan je het item opnieuw publiceren.
Welke betalingsverplichtingen gelden er?
Als je credits koopt, ontvang je van ons de factuur daarvoor. Die betaal je binnen de betalingstermijn. Als er op een of andere manier betalingsproblemen zijn, dan zullen we je daar aan herinneren. Maar is er iets anders aan de hand of komt het vaker voor dat je niet op tijd betaalt, dan kan het ook zijn dat zonder herinnering de publicatie van jullie items vervalt.
Wie houdt de werking in de gaten?
De controle of een gepubliceerd item en de link naar een opgegeven URL nog goed werken is de verantwoordelijkheid voor jullie zelf, al houden wij dat uiteraard ook in de gaten. Merk je een probleem met jullie vermelding, dan proberen wij uiteraard altijd met jullie naar een goede oplossing te zoeken.
MARKETING
Wat moeten je doen voor een zo hoog mogelijk rendement?
Alles wat te maken heeft met de promotie van ICT kennishub en de vindbaarheid van jullie items ligt bij ons. Maar over de kwaliteit van de content gaan jullie uiteraard zelf, evenals wat jullie de bezoekers nog meer te bieden hebben. Een goed werkende website is dan essentieel. Zorg voor een goed plan, zodat je geen kansen mist.
Hoe genereren wij leads via ICT kennishub?
Iedereen die jullie website bezoekt, kan een potentiële klant van jullie zijn. De échte potentiële klanten wil je natuurlijk leren kennen, zodat jullie deze als leads kunnen opvolgen. Welke conversiemethoden en conversiemiddelen je daarbij inzet is uiteraard helemaal jullie eigen keuze. Waarschijnlijk hebben jullie al de nodige ervaring met het genereren van leads en is er al een werkende strategie bedacht. Bezoekers die via ICT kennishub jullie website bezoeken, kunnen hier naadloos in mee.