ICT leadgeneratie vereist een nieuwe aanpak.
ICT leadgeneratie
Grote veranderingen voor je marketing en sales
ICT leadgeneratie
Alle nieuwe sales begint met leads. De afgelopen jaren is het genereren van leads om diverse redenen lastiger geworden. En er gaat nog veel meer veranderen.
Wat is er aan de hand, hoe zorgen jullie ervoor dat je ook in de toekomst over voldoende leads blijft beschikken en waaruit bestaat een nieuwe aanpak?
ICT leadgeneratie is veranderd,
zorg dat je op tijd bent met een nieuwe aanpak
Grote veranderingen
ICT leveranciers die de afgelopen 10 tot 15 jaar succesvol waren in het zelf genereren van leads, hebben gemerkt dat er de laatste paar jaar veel veranderd is. Juist de organisaties die een nieuwe ICT oplossing zoeken en die jullie het liefst zouden willen leren kennen, maken zich niet zomaar meer bekend. Die vragen geen whitepaper meer aan, zoeken gerichter, willen niet dat hun ICT project bekend wordt en willen al helemaal niet meer ongevraagd opgevolgd worden. Oriëntatie- en aankooprocessen zijn enorm veranderd. Nog lang niet alle ICT leveranciers hebben hun marketing en sales daarop aangepast.
Mindere resultaten
Waar tot voor kort alles draaide om zoveel mogelijk leads, slimme marketingfunnels, marketing automation en intensieve opvolging, merken steeds meer ICT bedrijven dat de kwaliteit van die leads afneemt, dat je de meest interessante ICT projecten niet meer langs deze weg leert kennen en dat opvolging en bereikbaarheid van leads lastiger zijn dan ooit. Wie zich nu blijft concentreren op leadgeneratie via methoden die de afgelopen 10 of 15 jaar goed werkten, zal merken dat het rendement daarvan steeds verder terugloopt.
Tijd voor een andere aanpak
met oplossingen die wij je kunnen bieden
Nieuwe aanpak
Leadgeneratie en acquisitie vragen inmiddels een totaal andere aanpak. Een aanpak die er rekening mee houdt dat jullie potentiële klanten anders zoeken, zich liever anoniem oriënteren en zelf de regie willen houden over informatie-uitwisseling en contactmomenten. In moderne ICT marketing is het daarom cruciaal dat je gevonden wordt als potentiële klanten je zoeken.
Jullie website heeft hierin een cruciale functie. Deze moet overtuigende informatie bevatten en aanleiding geven voor contact. En dan dus niet alles wat interessant is achter formulieren stoppen en aan laten vragen, maar er juist voor zorgen dat interessante informatie direct vindbaar, zichtbaar en bruikbaar is voor je potentiële klanten.
En nu?
Geef aan wat je wil. Dan bespreken wat het best bij jullie past.
Lees over de noodzaak van een nieuwe aanpak. Download ICT leadgeneratie 3.0.