Algemene betalingsvoorwaarden
ALGEMEEN
1.1 De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en producten van THEMIEK marketing & communicatie bv, ICT leadservices en ICT informatiecentrum, hierna: ‘Themiek’.
1.2 Met ‘opdrachtgever’ wordt iedere partij bedoeld die gebruik maakt van diensten en/of producten van Themiek.
FACTURERING EN BETALING
2.1 Themiek stuurt opdrachtgever conform de overeenkomst een factuur. Facturen worden per e-mail toegezonden aan een door opdrachtgever aangegeven e-mailadres. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het constateren en opheffen van omstandigheden die het per e-mail ontvangen en verwerken van de digitaal verzonden facturen belemmeren. Themiek behoudt zich het recht voor facturen ook per post toe te zenden.
2.2 Opdrachtgever is verplicht Themiek op de hoogte te stellen van iedere wijziging van zijn of haar postadres en e-mailadres. Zolang Themiek geen adreswijziging heeft ontvangen, wordt opdrachtgever geacht bereikbaar te zijn via het laatst bij Themiek bekende e-mailadres en/of gevestigd te zijn op het laatst bij Themiek bekende postadres.
2.3 Voor alle facturen geldt een betalingstermijn van 30 dagen, tenzij anders door Themiek is bevestigd.
2.4 Bij overschrijding van de betalingstermijn is Themiek bevoegd de betalingstermijn van volgende facturen te verkorten of betaling vooraf te verlangen.
2.5 Eventuele (bancaire) verwerkingskosten van betalingsopdracht(en) komen voor rekening en risico van opdrachtgever.
2.6 Vragen en reclamaties betreffende facturen worden uitsluitend in behandeling genomen indien deze binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk door Themiek zijn ontvangen. Na deze termijn van 7 dagen wordt de factuur als vaststaand en onbetwist beschouwd. Vragen en reclamaties, alsook nog niet of niet naar tevredenheid van opdrachtgever afgehandelde crediteringsverzoeken, schorten geen enkele betalingsverplichting van opdrachtgever op.
BETALINGSVERZUIM
3.1 Indien opdrachtgever facturen niet binnen de betalingstermijn betaalt, is het verschuldigde bedrag direct opeisbaar en is opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
3.2 Voor iedere herinnering, aanmaning of sommatie tot betaling die Themiek, na overschrijding van de betalingstermijn, per e-mail of post aan opdrachtgever zendt, is opdrachtgever 20 euro administratiekosten verschuldigd. Twee weken na het einde van de betalingstermijn bedragen deze administratiekosten 100 euro per herinnering, aanmaning of sommatie tot betaling. Voor deze administratiekosten ontvangt opdrachtgever, na betaling van de factuur inclusief de administratiekosten, een separate factuur.
3.3 Blijft opdrachtgever in gebreke, dan geeft Themiek, zonder dat daarvoor vooraankondiging vereist is, de incasso van de factuur in handen van een incassobureau, gerechtsdeurwaarder of advocaat, teneinde via het direct treffen van rechtsmaatregelen, waaronder zo nodig beslaglegging of faillissementsrekest, opdrachtgever tot betaling te dwingen. Alle kosten hiervoor, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van opdrachtgever en worden direct op opdrachtgever verhaald.
3.4 Een betalingsachterstand kan voor Themiek reden zijn de levering van diensten aan opdrachtgever op te schorten tot het moment dat volledige betaling, inclusief de bij 3.2 genoemde administratiekosten, heeft plaatsgevonden. Bij deelname aan een leadservice betekent dit het opschorten of definitief stopzetten van de levering van leads.
GESCHILLEN
4.1 Op elke overeenkomst tussen opdrachtgever en Themiek is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Utrecht, tenzij de wet nadrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.
Houten, oktober 2019